Nano'nun Günlüğü…

Ideallerimi gerceklestirmek icin arastiriyorum, Unutmamak icin yaziyorum!

  • Bulundugunuz Sayfa: 
  • Ana Sayfa
  • Java Mobile Uygulama Geliştirme…

Java Mobile Uygulama Geliştirme…

Gönderim Ağustos 29th, 2011

Mobil uygulamamizi gelistirmek icin bu kez de eclips arayuzunun yardimi ile calisicaz.

Tabi biraz zahmetli olucak cunku NetBeans gibi icerisinde hazir uygulamalar bulunmamakta.

Ilk oncelikle Eclipse ile mobil uygulama icin gerekli programlari ve indirme baglantilarini yazalim ;

 

1 – JDK

2 – Eclipse

3 – EclipseMe 1.7.9

http://eclipseme.org/

sikistirilmis haldeki EclipsME dosyasini acip icerisindeki plugin’leri Eclipse’in plugin dosyasinin icine, features icindekileri Eclipse’in feature dosyasina yerlestiririz.

4 – Sun Java Wireless Toolkit fot CLDC

http://java.sun.com/products/sjwtoolkit/download.html?feed=JSC

Eger ki simdiye kadar olan yollari duzgun bi sekilde takip ettiyseniz, Eclipse programini calistirip saglamasini yapabilirsiniz. Windows – > Preferences’ a gelip J2ME kurulu mu degil mi anlayabiliriz. eger ki kurulu degilse bu ilk 4 adimi lutfen tekrar kontrol ediniz.

5 – Wireless Tool Kit’ i kurduktan sonra, Eclipse’ i calistirip Windows – > Preferences’ dan J2ME’nin ustune tiklayip, oradaki Antenna ayarlarindan ;

– Antenna JAR ; Eclipse -> Plugin dosyasindaki antenna adiyla bulunan jar’i ekleriz. ornegin ;

C:\eclipse plugins\antenna.preprocessor.v2_1.7.7.jar gibi…

– WTK Root ; Wireless tool kit’i nereye kurduysaniz oradan lokasyonunu seciniz. ornegin ;

C:\WTK2.5.2 gibi…

Ayarlamalariniz bittiktekn sonra Apply ve Ok butonlari ile isleminizi tamamlayin.

 

 

 

 

 

 

 

6 – Bu adimda artik projemizi olusturucaz ve bunun icin gerkeli device ayarlamalarini gerceklestiricez.

Yeni bir proje eklerken asagida ki gibi J2Me’nin icerisinde ki J2ME Midlet Suite ‘yi seceriz…

 

 

 

 

 

 

 

Projeye ismini verdikten sonra, burada sizden device’larinizi yuklemenizi isteyecektir.

 

 

 

 

 

 

 

 

Managa Devices… ‘i sectikten sonra ;import ve de browse secenekleri ile WTK2.5.2’ nin lokasyonunu C:\WTK2.5.2 seklinde yaziniz. Lokasyon belirlendikten sonra devices’lari bulacak ve herhangi bir tanesini kendisi sececektir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projemiz olusturulduktan sonra bu sefer de kodlarimizi yazacagimiz paketi olusturmamiza sira geldi bunun icinde yine, j2ME’den Midlet ‘ i seceriz. Ve uygulamamiza ismini veririz…

 

 

 

 

 

 

 

 

Ve sira geldi kodlarimizi olusturmaya ;

Mobile_Uyg.Class ;

import javax.microedition.lcdui.Command;
import javax.microedition.lcdui.CommandListener;
import javax.microedition.lcdui.Display;
import javax.microedition.lcdui.Displayable;
import javax.microedition.lcdui.TextBox;
import javax.microedition.midlet.MIDlet;
import javax.microedition.midlet.MIDletStateChangeException;

public class Mobile_Uyg extends MIDlet implements CommandListener
{
private Command exitCommand;
private TextBox tbox;
public Mobile_Uyg()
{
exitCommand = new Command(“Exit”, Command.EXIT, 1);
tbox = new TextBox(“Mobile Uygulamam”, “Nanonun Gunlugu”, 25, 0);
tbox.addCommand(exitCommand);
tbox.setCommandListener(this);
}

protected void destroyApp(boolean arg0) throws MIDletStateChangeException
{    }
protected void pauseApp()
{    }
protected void startApp() throws MIDletStateChangeException
{    }

public void commandAction(Command cmd, Displayable disp)
{
if (cmd == exitCommand)
{
try
{
destroyApp(false);
}
catch (MIDletStateChangeException e)
{
e.printStackTrace();
}
notifyDestroyed();
}
}
}

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Not ; Programinizi calistirirken RunAs ‘ e gelip Emulated J2ME’yi secmeyi unutmayin…

Etiketler: , , , , , , , , , , , ,
Bulundugu Konu Etiketleri Java, Mobil Programlama, Yazilim |

Lutfen Yorumlarinizi Burdan Ulastiriniz!...

You must be Kullanici Adiniz : to post a comment.

Istatistik

  • 1 Uye
  • 334 Yazi
  • 16 Yorum Var